Achel Trappist Bruin, basic, OK, äkta…


En ny bekantskap på Trappistfronten var Achel bruin bier extra.

Från Bruxellesresan nyligen fick jag med mig två hårda paket. Båda med Trappistöl och en med en ny bekantskap. Achel.

Nu har jag testat och kan väl säga att det smakar välbekant men inte extraordinärt. Det är en brun Trappist, helt OK, kanske aningen söt. Så utan tvekan fortsätter jag att hålla Westmalle högt bland Trappisterna.

Men det är alltid lika roligt att testa goda öl. Och Achel är god. Inget snack om det. Att andra öl faller ännu bättre på läppen är liksom en helt annan story. Vad vore livet om vi bara kunde uppskatta det allra bästa?

Så… för att bättra på livet och testa mer av livets goda kan jag utan tvekan rekommendera även den här munkprodukten.

Får vi tidsbrist på Tour Trappist så kan vi i och för sig se just Achel som kandidat till det kloster som först ska strykas ur listan. Men det säger inte heller något om njutningen i att dricka deras brygd.

Får ni chansen att testa – ta den. Utan tvekan.

/Stefan S

~ av tourtrappist på 20 december 2009.

Kommentera

 
