Midtfyns Bryghus, Imperial Stout


När jag ändå var i farten och lugnet inför julafton började lägra sig tog Joakim och jag och fräste på ett par Entrecoter i stekpannan och njöt på tu man hand i köket.

Men en Entrecote med aldrig så god Whiskysås och Rösti blir ju alldeles ensam om den inte får sällskap av en riktigt god och mustig öl. I det här fallet en lagrad dansk; Imperial Stout från Midtfyns Bryghus.

Såhär skriver de själva bak på ettiketten: En Imperial Stout med en kraftig og intens stigende eftersmag af eg, kaffe, bitter chokolade og vanille.

Skitbra uttryckt. Jag skriver under och tar mer än gärna en till…

/Stefan S

~ av tourtrappist på 23 december 2009.

2 svar to “Midtfyns Bryghus, Imperial Stout”

  1. Var helt enkelt tvungen att ta en Midtfyn igen. Nu till en hederlig Pytt i panna med en klick Ajvar.

    Rekommenderas fortfarande

    /Stefan S

  2. […] njutningsryser jag av minnet av deras fenomenalt fylliga Imperial Stout som jag först njöt för c:a 3 år sedan och den likaledes djupa o smakfulla X-Porter som jag […]

Kommentera

 
