North Coast Brewing, Red Seal IPA


Fredagens handbollsträning med juniorerna var den roligaste på mycket länge… för mig… om jag tillåts vara helt egoistisk.

Jag blev naturligtvis helt bortgjord flera gånger om av de flyfotade 18-åringarna men vid ett par tillfällen fick jag slag på dem från min försvarsposition som höger tvåa eller höger trea. DET är gott.

Så när jag kom hem och skulle in i duschen hivade jag fram en gammal bepövad ettrig ale ur kylen. North Coasts Red Seal är inte helt insmickrande utan lite svår att bestämma hur jag känner för. Antagligen är det just därför jag återkommer. Frisk, fräsch och vass skulle jag säga med mitt oproffessionella men ärligt menade språkbruk.

Så här säger proffsen. I detta fallet Stone TSR på Beer advocate:

One of the things I love about this beer is that it is not too sweet. As much as I love IPAs, the one thing that I wish there was less of is sweetness. This provides a bitter punch right off the bat that stays with you for the duration of your sip. Slightly malty and floral notes accompany the bitter hoppy taste, but the hops are the star here, and I like that a lot.

Overall it’s an excellent beer. It is a standard for me, for good reason. Delicious, not too high in ABV, fantastic session IPA.

Hmm… Lite dubbeltydigt eller hur. Jo, men precis så tycker jag också.
Du får mao testa och se vad du tycker själv.

Tänk nu att du just tränat och är på väg in i duschen men vill ha med dig en kall…

Nå?

/Stefan S

~ av tourtrappist på 30 januari 2010.

Kommentera

 
