Sura schweizare… Cuvée du 11e


Man kan ju inte lyckas jämt, ibland så blir det fel. Flaskan såg tilltalande ut och priset antydde en utsökt brygd men så fel det kan bli.

Doft: Under tiden glaset fylldes så fylldes även rummet av en mycket bekant lukt. Vi minns väl alla doften av ett par kilo krabbskal som har legat en vecka eller så…

Färg: (I detta läge trodde vi båda att den andre hade gjort något olämpligt i köket) Robust mörk.

Smak: Man vill ju egentligen inte erkänna detta men vi har väl alla ibland fått lite stänk på fingrarna… ja, ni förstår.

Sammanfattning: Inget vi kan rekommendera såvida inte ni har någon böjelse för…

/Hans K & Olis

~ av josholis på 04 februari 2010.

3 svar to “Sura schweizare… Cuvée du 11e”

  1. Tack!
    Känns som att ni räddat mig från en näradödenupplevelse…
    Jag nöjer mig helt klart med att bara läsa här.
    Inget anat känns speciellt aktuellt :-/

    /Stefan

  2. Jag tyckte den här var rätt bra. Man blir lite lurad av att det står porter och man förväntar sig något väldigt chokladigt och murrigt men istället får en suröl. Gav den 3,7/5.

    Jag skrev förresten en liten text om din blog och länkade den. Alltid kul med fler öl-bloggar 🙂

    • Hej Stefan
      Just den här flaskan var det Hans och Olis som testade så jag har inte nån chans att säga emot. Men det är kul att du länkat upp vår blogg på din sida. Även om vi inte på något sätt är ute efter något annat än att hålla kontakten i det gamla kompisgänget så är det såklart roligt att du hittat hit. Jag har lagt en länk till din Beer drivel på vår sida för att återgälda gesten.

      Vi hörs
      Stefan S

Kommentera

 
