Brew Dog, Trashy Blonde


”A titillating, neurotic, peroxide punk of a pale ale. Combining attitude, style, substance and a little bit of low self esteem for good measure; what would your mother say?” …

Brew Dog har flera tydliga kännetecken. Grymt kaxig copy är ett av dem. God öl ett annat.

Idag var det sen träning med handbollslaget så någon middag var inte att tänka på. Men ett par goa mackor fick det allt bli. Guldkorn, leverpastej, en med smörgåsgurka och en med Ajvar. Klart att jag ska ha en öl till det.

Senast jag var nere i min favoritölbutik fanns en hel del nytt. Bland annat den här Trashy Blonde pale alen från kaxiga Brew Dog. Precis som jag trodde blev det en perfekt avslutning på dagen.

Copyn fortsätter; ”You really should just leave it alone…

…but you just cant get the compulsive malt body and gorgeous dirty blonde colour out of your head. The seductive lure of the sassy passion fruit hop proves too much to resist. All that is even before we get onto the fact that there are no additives preservatives, pasteurization or strings attached.

All wrapped up with the customary Brewdog bite and imaginative twist. This trashy blonde is going to get you into a lot of trouble”.

Men det där är ju bara förförisk reklamtext (fast väldigt bra) så låt oss kolla med polarna på Beer Advocate för att få ett entusiastomdöme. Så här tycker ”laqueredmouse” från Sydney:

Pours a clear bright yellow colour, with a fine but thin head of white foam. Some sharply crisp, but somewhat fruity notes on the nose, a little resin and pine, with some citrus and a light skunkiness that actually sits alongside the other characters in a certain harmony. The similarities to a big fruity pilsener are clear. The characters are sharp and direct, but quite fragrantly hoppy. Very nice, clean and extremely drinkable. Crisp and clean enough to cut through the summer sun. Went down a treat.

Frågar ni mig så säger jag något snarlikt. Frisk, fräsch med både beska och ett uns citrus. Men till skillnad mot laqureredmouse så sitter jag och längtar efter en stark, het sol att behöva svalka till. Fast… Trashy Blonde behöver ingen sol för att slinka ner…

/Stefan S

~ av Stefan S på 25 mars 2010.

Ett svar to “Brew Dog, Trashy Blonde”

  1. […] Frågar ni mig så var den helt klart godkänd och frågar ni sonen så har han fått en ny favorit som avlöser Brew Dogs 77 Lager och Trashy Blonde. […]

Lämna en kommentar