The Black Lion Inn, Norrköping


Gamla Rådstugugatan (jo, den heter så) 11 i Peking ligger The Black Lion Inn och lockar.

Framför allt lockar man med ett grymt ölsortiment, men också med bra mat och genuin pubmiljö om än något välputsat 😉

Men med tiden kommer patinan och jag kan helt klart tänka mig att hjälpa till att slita lite på lacken och mörkbetsen på inredningen…

Här finns både flask- och fatöl i hela bredden av ölfloran. Från ljus lager, via bitter och Ale till mörkaste Imperial Stouts och finfina Trappister och andra klosteröl.

Jag har besökt lejonets kula två gånger och fått mig till livs både Aphrodisiac och Rigor Mortis (på tal om bredd i sortimentet). Men också en finfin Tripel Karameliet och en lite mindre spännande Pater 6, en klosteröl från St. Bernardus.

Vid det ena besöket var det bara öl på menyn men den andra gången slog jag på stort och åt vildsvin. Riktigt gott!

Kvarterspub är kanske att ta i men här finns både barhäng, bord och stolar eller fåtöljer att sjunka ner i så man hittar alltid en go plats. Jag hittade också en granne till puben i baren vid ena besöket. Och det är ju alltid kul att mingla lite och få tips av stammisarna.

Sammantaget – en klar rekommendation när du har vägarna förbi.

/Stefan S

~ av tourtrappist på 04 april 2010.

Ett svar to “The Black Lion Inn, Norrköping”

  1. […] Malte entusiaster vilken IPA Green Lion Inn bjuder på. Puben som förresten är systerpub med Black Lion Inn i Peking 7:15 PM Jun […]

Kommentera

 
