Hornbeer, Imperial IPA


Har haft en riktigt go påskhelg och avslutat med sista hemmamatchen för HKM i Eliseriens slutspel, knatat en 12 km runda och sitter nu och belönar mig med Hornbeers Imperal IPA på Bishops Arms.

Livet kunde varit sämre. Det är helt klart.

Jag har aldrig testat en Imperial IPA förut men Hormbeer har jag bekantat mig med tidigare.

Då var det en Caribbean Rum Stout med hur mycket smak och doft som helst och just de egenskaperna har man fått med i den här IPAn också.

Mmm. Jag sitter just och funderar som bäst om jag ska frångå en av mina hittills starkaste, ja inte principer… utan snarare rättesnören eller bara ren nyfikenhet 😉 … att alltid testa nytt.

För den här var fenomenal.

Jag bestämmer mig snart 😉

Mmm… Jag bröt rutinen 🙂 Det blev en till!

För att få lite balans i euforin så får vi väl höra med entusiastexperterna på Rateabeer även i det här fallet. Så här tycker Kromamc från Italien:

Buona! al naso è piutosto floreale e agrumata… in bokka è ben bilanciata tra malto e luppolo.. la migliore dell’hornbeer

Hahaha… nja… jag ska se om jag inte hittar någon som fler förstår… vänta… Jo här: Tbone från Pori i Finland säger så här:

Cloudy orange-amber color, good creamy beige head. Pinewoody and peach-fruity hoppy nose. Dry resiny-pinewood flavor with fruity hops. Some caramel lingering there too. Medium-bodied. Long bitter aftertaste. Quite well-balanced and easily drinkable IIPA

Mmm, jag håller nästan med. Men antingen var jag på sällsamt gott humör eller så hittade jag fler gömda smaker och dofter i det här glaset för jag är närmast såld. Jag kan inte riktigt påminna mig om när jag drack två glas av samma öl senast.

Men men… Testa själva så har ni svaret 🙂

/Stefan S

~ av tourtrappist på 05 april 2010.

Ett svar to “Hornbeer, Imperial IPA”

  1. […] Hornbeer, The Fundamental Blackhorn Stout – 4 Hornbeer har alltid övertygat på mig. Allra mest kanske med sin underbara Caribbean Rumsstout men också med finfina Hophorn Black IPA, den fylliga Black Magic Woman Stout och den vassa Imperial IPA. […]

Kommentera

 
