Planeringshelg inför Tour Trappist


Så var det då äntligen dags att planera vår Tour Trappist.

Vi kommer att samlas i mörkaste Småland, strax nordöst om Vimmerby, i en liten snickarbo  (som vi behåller som en intern TT hemlighet…) eller ja, snarare en gammal kvarn från 1700-frös ihjäl.

Olis står för husrum och bastu, Martin står för på tok för mycket programidéer för fyra dagar i Belgien, Hans står för ngn slags silhuettträning av Trappistkloster och Stefan N taxar in sent med nattflyget… Jag själv glider lite slappt med i vanlig ordning och hävdar att jag kompenserar med att blogga 😉

Men det vi ska prestera är i formell mening en plan för vår resa till Bruxelles den 19 maj. Vart ska vi åka, var ska vi bo, vad ska vi lära oss och var ska vi dricka öl…

I mera vardagliga ordalag skulle man kanske istället kunna kalla hela evenemanget ”en go ölhelg i skogen”…

Men för att hålla skenet uppe så bjuder jag idag på en obegriplig (ja för mig som inte talar franska i alla fall) men läskande liten filmsnutt om Westmalle Tripel.

Jag vet att ni (och jag) har svårt att se hur vi ska smälta in i miljön på ett Trappistkloster men det är under alla omständigheter bra med lite research. Så studera den här bilden noga, den är från Westmalles lunchrum, skaffa rätt accessoirer och försök att se ut ungefär så här.

Om ni tittar extra noga så ser ni att det inte krävs full munkmundering med ljus kåpa, halvmåne och gardinuppsättningstofs i rep runt midjan för att platsa.

Farfars slipover över en diskret skjorta och ett par grå väl ingångna gabardinbyxor verkar göra jobbet lika bra.

Skrämmande nog ser det t.o.m. ut att räcka med en svart t-shirt.

Jag satsar på den svala gubbelegansen tror jag 🙂

/Stefan S

~ av tourtrappist på 08 april 2010.

Kommentera

 
