Samtal om öl med Mikkel ”Mikkeller” Borg Bjergsø


Efter att återigen ha njutit av en smarrig Mikkeller gick jag hem till datorn för att leta upp lite mer info om den här skickliga nomadbryggaren.

Jag visste så mycket att han inte har hållit på i evigheter utan ändå är rätt ny på marknaden. Att han inte har något eget bryggeri utan samarbetar med än det ena och än det andra välkända bryggeriet. Själv har jag testat öl som han bryggt hos tex Brew Dog i Skottland och hos Nögne Ö i Norge.

Men mer?

Efter lite letande så hittade jag en intervju med Mikkel som svarar på långt fler frågor än jag hade kommit på att ställa. Så, om du är lika nyfiken som jag… kolla in filmen. Där finns nämligen alla svaren 😉

Conversation about Beer: MIKKELLER (Documentary Film) – English Version from Minimal Cinema on Vimeo.

/Stefan S

~ av tourtrappist på 07 augusti 2010.

Kommentera

 
